Tjenestevilkår og Betingelser for Studio Liu
Velkommen til Studio Liu! Studio Liu setter stor pris på at du har valgt oss for ditt prosjekt. For å sikre at tjenestene leveres på best mulig måte, ber Studio Liu deg sette deg inn i våre vilkår og betingelser. Ved bruk av våre tjenester eller gjennomføring av et kjøp godtar du disse vilkårene.
1. Generelle bestemmelser
1.1 Endringer i vilkårene
Studio Liu forbeholder seg retten til å endre eller oppdatere disse vilkårene når som helst. Oppdaterte vilkår vil være tilgjengelige på vår nettside og vil tre i kraft umiddelbart ved publisering.
1.2 Forbehold om feil
Studio Liu reserverer seg for eventuelle feil i artikkelinformasjon, prisendringer uten varsel og forbeholder seg retten til å kansellere bestillinger ved utsolgte varer. Beskjed om dette blir gitt pr. e-post.
2. Betaling og fakturering
2.1 Pris og betalingsbetingelser
Alle priser er oppgitt i norske kroner, eks MVA (priser på webshoppen derimot er inkl. mva). Betaling skal skje før eller ved ferdigstillelse, med mindre annet er avtalt. Studio Liu tilbyr betaling via kort (Visa, MasterCard), Vipps, faktura og Klarna delbetaling.
2.2 Avbestilling
Ved avbestilling av tjenester etter at arbeidet er påbegynt, kan Studio Liu kreve betaling for allerede utført arbeid.
2.3 For sen betaling
Ved forsinket betaling påløper purregebyr og forsinkelsesrente i henhold til norsk lov.
3. Levering og frakt
3.1 Leveringstid
Avhenger av arbeidets omfang og fraktleverandøren, kan avtales på forhånd. Sporingsnummer sendes ved utsendelse.
3.2 Uavhentede pakker bestilt på nettbutikken
Pakker må hentes innen 14 dager. Uavhentede pakker returneres til Studio Liu, og ny utsendelse vil medføre nytt portogebyr.
4. Ansvar
4.1 Kvalitet og reklamasjon
Studio Liu forplikter seg til å levere håndarbeid av kvalitet innenfor faglig felt. Kunder som ikke er fornøyde må melde fra skriftlig innen 7 dager etter levering for eventuelle justeringer.
4.2 Ansvar for skader
Studio Liu er ikke ansvarlig for skader på kundens materialer etter ferdigstillelse og levering.
5. Personvern og datasikkerhet
5.1 Behandling av personopplysninger
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovgivning og brukes kun til å levere tjenester og kommunikasjon.
5.2 Kundeopplysninger
For å handle hos Studio Liu må du registrere nødvendige opplysninger. Studio Liu selger ikke kundeopplysninger til tredjeparter.
6. Angrerett og retur
6.1 Angrerett
Håndlaget vare etter kundes bestilling kan ikke angres, men kan byttes eller man kan få tilgodelapp. Fraktkostnader ved retur dekkes av kunden.
6.2 Unntak fra angrerett
Varer som er produsert, tilpasset på mål kan ikke returneres.
6.3 Reklamasjon
Feil eller mangler må meldes til Studio Liu innen rimelig tid. Kunden kan ha krav på reparasjon eller prisavslag.
7. Konfliktløsning
7.1 Tvisteløsning
Ved tvist forsøkes saken løst i minnelighet. Hvis ikke, kan saken bringes inn for Forbrukertilsynet.
8. Særskilte vilkår
8.1 Arbeidspris for medbrakt stoff
Ved bruk av eget stoff vil arbeidsprisen øke med 20% generelt. Når kunder tar med eget stoff, kan prisene på Studio Lius tjenester justeres basert på kompleksitet og tidsforbruk. Alle priser vil bli avtalt på forhånd, og eventuelle endringer i prisen vil bli informert om før arbeidet starter.
8.2 Ansvar for medbrakt stoff
Studio Liu forbeholder seg retten til å vurdere kunders medbrakt stoffets egnethet. Når kundene tar med eget stoff, er de ansvarlige for at stoffet har tilstrekkelig kvalitet når det gjelder slitestyrke, lystetthet og andre egenskaper som er nødvendige for det tiltenkte formålet innen møbeltapetsering. Studio Liu påtar seg ikke ansvar for eventuelle problemer eller uønskede resultater som måtte oppstå som følge av stoffet som kunden har medbrakt.
8.3 Plassering av stoff
Med mindre annet er avtalt, har Studio Liu bestemmelsesrett over stoffbruk og mønsterplassering.
8.4 Sømarbeid
På grunn av stoffets egenskaper, er det tillatt med en forskjell på inntil 0,3 mm pluss/minus i resultatet, i henhold til den bestemte størrelsen og utførelsen.
8.5 Kommentarer fra tredjeparter
Studio Liu garanterer at alle oppdrag blir gjennomført på en faglig forsvarlig måte innen sitt fagfelt. Siden hver møbeltapetserer har sin egen opplæring, erfaring og praksis, godtar ikke Studio Liu kommentarer fra tredjeparter.
8.6 Uavhentede ferdigstilte møbler
Dersom kunder ikke gir beskjed eller ikke henter ferdigstilte møbler innen 3 måneder fra datoen de har mottatt skriftlig beskjed om henting, har Studio Liu rett til å disponere møbelet for å dekke tap.
8.7 Tilbakelevering av møbler etter at tjenesteavtale er inngått
For kunder som har levert inn møbler etter at tjenesteavtale er inngått, og som senere avbryter avtalen, har Studio Liu krav på et fortrinns tjenestegebyr på 700 kr, samt betaling for bevaring av møbler til 150 kr per dag. For kunder som ikke har hatt kontakt med Studio Liu innen 3 måneder etter at tjenesteavtale er inngått, har Studio Liu rett til å disponere møblene, og krav på et fortrinns tjenestegebyr på 700 kr, samt betaling for bevaring av møblene til 150 kr per dag.
8.8 Reklamasjon
I henhold til håndverkertjenesteloven har kunder ikke reklamasjonsrett for utført arbeid som er fullført i samsvar med en forhåndsavtale mellom partene.
8.9 Utlegg for materiale
Studio Liu legger ikke ut for stoff eller råmaterialer som skumgummi til kundene. Faktura for stoff og materialer sendes først etter at tjenesteavtale er inngått.
8.10 Pris for hjembesøk
Denne tjenesten er gratis når besøket medfører oppdrag for Studio Liu. Hvis ikke, faktureres det for denne tjenesten med kr 700,- pr time pluss kost for kjøring ekskl. mva.
Takk for at du valgte Studio Liu!