Betingelser og vilkår under denne siden er basert på forbrukerkjøp som er regulert i forbrukerkjøpsloven
Generelt
Studio Liu reserverer seg for eventuelle feil i artikkelinformasjonen og forbeholder meg retten til prisendringer uten varsel. Prisen endres IKKE på en ordre kunden allerede har fått bekreftet. Studio Liu tar forbehold om at varer kan bli utsolgt, Kan vi ikke levere i henhold til din bestilling, forbeholder oss retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen. Beskjed om dette blir gitt pr e-post. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner Studio Lius kjøpevilkår og samtykker til at navn og emailadresse registreres i Studio Lius kunderegister slik at vi kan håndtere kundeforholdet..
Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner, inkludert norsk merverdiavgift. Ordren gir deg oversikt over alle kostnader ved bestilling. Total fakturasum inkludert porto og ekspedisjon vil stå spesifisert i handlekurv og checkout.
Betaling
Studio Liu tilbyr følgende betalingsløsninger:
Kort
Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online-betaling. Vi aksepterer følgende kort: Visa, MasterCard, XXX, XXX. Pengene reserveres på din konto ved ordretidspunktet. Alle transaksjoner sendes sikkert og kryptert via SSL (Secure Sockets Layer). Ingen kortnummer lagres. Vi benytter den seneste sikkerhetsstandarden for betalinger på nett, 3D-Secure, en standard innført av Visa og MasterCard med formål å identifisere kortholder ved kjøp på internett.
VIPPS:
Betaling utføres via Vipps sin egen app for betaling, med de betalingsvalg som er tilgjengelig der for den enkelte bruker.
Faktura
For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer. Det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Fakturaens betalingsvilkår er 10 dager. Ved for sen betaling påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente med den rentesats som er bestemt etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.
Klarna Delbetaling
Gjennom nedbetaling kan du inngå en og dermed delbetaling ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av for det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall. For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Forutsetningen for å de betale kjøpet er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, løpetid 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195 kr, termingebyr 45 kr: 14,40%
Har du spørsmål kan du kontakt Klarna kundeservice for mer informasjon. Allmenne vilkår finner du her. Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt (SEF) finner du her.
Frakt og Levering
Varekjøp er normalt begrenset til postadresser i Norge, fastland. Alle varene skal sendes hos postes som Norgespakke, med sporings nummer og forsikring inntil NOK 10.000,_ Dersom kjøper ønsker en annen sending alternativ, kan vi sikkert ordner med det. Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom det ikke er mulig å levere hele bestillingen innen rimelig tid, vil vi sende det vi har og ettersende resten. Kunden vil ikke bli belastet for ekstra omkostninger ved ettersending. Dersom det er et fastsatt beløp på frakten ved betaling i checkout, så blir det endelig pris. Dersom kjøper velger et alternativ som gjør at frakt må beregnes manuelt, så vil faktisk kostnad på frakten bli fakturert
Ved uavhentede pakker
Når pakken ankommer ditt hentested blir det utsendt en melding fra Posten om hvor du kan hente pakken.
Hentefrist hos Posten i dag er i 14 dager. Er pakken ikke hentet innen fristen vil den bli returnert tilbake til Studio Liu.
Om pakken i ettertid ønskes sendt vil portogebyr påløpe på nytt.
Behandlingstid
Forventet behandlingstid for varer som er på laget er normalt 1-2 virkedager. Dersom varer er utgått eller midligertidig tomt på lager vil disse bli retorters og meldt til kjøper at rest vil ettersendes. Restnoterte varer vil ha varierende behandlingstid avhengig av nye leveranser og tid for produsering vare. Det same når det gjelder varene etter bestilling fra kjøper. Studio Liu vil informere kjøper ved lengre leveringstid. Normal behandlingstid kan være lengre etterfølgende av helligdager og høytider.
Leveringstid
Fraktleverandørens leveringstid varierer etter hvilken vare som er valgt. Pakke til postkasse med Bring er normalt 1-3 virkedager, og pakke til hentested med Poste har normalt litt lengre leveringstid avhengig av logistikk og lokale forhold.
Sporing
Når varene er klargjort for utsendelse fra Studio Lius verksted, sender vi en leveringsbekreftelse på e-post-adressen kunden har oppgitt.
Pakken er sporbar fra det tidspunkt Posten har registrert varen som mottatt.
Kundeopplysninger
For å kunne handle hos Studio Liu, må du fylle ut alle obligatoriske felt i kunderegistreringen.
Ordrebekreftelse sendes normalt på epost, i likhet med informasjon om leveringsforsinkelser eller om deler av din bestilling ikke kan leveres.
Når du bestiller fra Studio Liu , bør du kontrollere at de oppgitte adresseopplysningene er riktige.
Kundeopplysningene du registrerer hos Studio Liu benyttes i ordrehåndtering og fakturering, for informasjon, markedsføring og annet som fører til at våre tjenester kan fungere så bra som mulig. Vi garanterer at ingen andre får tilgang til å benytte kundeopplysninger til markedsføringsformål. Studio Liu selger verken e-postadresser eller andre opplysninger.
Angrerett
For kjøp i nettbutikken har kunden ifølge angrerett-loven 14 dagers angrefrist fra det tidspunkt vedkommende mottar varen. Merk at det er unntak der angreretten ikke gjelder. Les om dette nedenfor.
Du kan angre et kjøp du har gjort hos oss ved å returnere varen innen 14 dager etter at du mottok den og få salgssummen refundert. Fyll ut angrerettskjema og send varen i retur til oss. Frakt er en ren kostnad som dekkes av kjøper og refunderes ikke. Dersom Studio Liu har tilbudt gratis frakt til kjøper, vil selger likevel dekke frakt til kjøper. Kjøper dekker returfrakt.
LINK TIL ANGRERETTSKJEMA .
Dersom du ønsker å heve kjøpet av varer du allerede har mottatt, må du sende dem tilbake til oss.
Som vedlegg til vareleveringen finnes det et angrerettskjema som du i så fall må fylle ut og legge ved varene du returnerer til Studio Liu.
På dette skjemaet finner du også adressen varene skal sendes til.
Etter Angrerettloven skal returkostnadene bæres av forbrukeren. Så snart vi har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil salgssummen bli tilbakeført til det kredittkortet du benyttet ved bestilling.
Angrerett unntak som ikke kan returneres
Vare etter kjøpers bestilling er unntatt fra angreretten og kan ikke returneres. Også varer som er produsert, tilpasset på mål, eller arbeid som er utført. Dette kan ikke angres eller tas i retur – i henhold til § 22 første ledd bokstav e. Varer som er tilpasset, modifisert, klippet eller tilskåret kan ikke returneres.
Reklamasjon på forsendelse eller ekspedering
Ved skade på forsendelse kan og bør mottaker avvise eller avvente mottak av forsendelsen til transportøren har rapportert skaden i sitt system før signering av mottak. Dersom mottaker allerede har mottatt en skadet leveranse skal skaden senest meldes innen Studio Liu innen fem virkedager etter mottak og vi skal skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Dersom varen må sendes i retur vil transportør eller Studio Liu finne løsning på returfrakt. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes skriftlig ved å besvare ordrebekreftelsen. Se kontaktinformasjon nedenfor.
Reklamasjon på vare
Hvis en vare skulle ha feil eller mangler kan kunden ha krav på at feilen blir rettet. Studio Li vil tilby omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i dialog med oss. . Studio Liu kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Reklamasjon skal skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes skriftlig ved å besvare ordrebekreftelsen. Se kontaktinformasjon nedenfor.
Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. De vil ikke bli innløst.
Innehaver:
Møbeltapetsering & Interiør Søm Liu AS
Løkenesveien 55, 1392 Vettre, Asker, Norge
Org: 920846947
Telefon: +47 47963398
post@studioliu.no